Право власності на нерухоме майно відтепер посвідчується лише інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

З 01.01.2016р. відповідно до ст. 12 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» при реєстрації права власності на нерухоме майно – свідоцтва про право власності - видавати не будуть. Зрештою, не будуть видавати жодного аналогічного документу, а лише вносити відомості про право власності на таке майно до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 

Державний реєстратор або нотаріус на підтвердження державної реєстрації речових прав на нерухоме майно видає лише «інформацію з Державного реєстру прав» чи «рішення державного реєстратора» відповідно.  Власники такого майна можуть перевірити відомості про своє майно та отримати відомості про нього з Державного реєстру на офіційному веб - сайті Міністерства юстиції України самостійно (https://kap.minjust.gov.ua/services/registry) або звернутись до будь – якого нотаріуса чи державного реєстратора.

Якщо право власності на Ваш будинок чи квартиру, земельну ділянку, тощо  (будь – яке нерухоме майно, права на які підлягають державній реєстрації) вже внесені до такого реєстру, то при відчуженні такого майна (чи інших дій, що підлягають державній реєстрації) – нотаріусу/державному реєстратору Ви повинні представити лише Ваш паспорт та ідентифікаційний код. Якщо ні – долучити і правовстановлюючий документ на нерухоме майно.

На даний час, законодавець повинен привести нормативно – правові акти у відповідність до ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» і відповідно реалізація такого нововведення потребує часу та складеної практики.

03.02.2016р.